dimarts, 30 d’abril del 2019

RADIO

RADIO

La radio té com a canal de transmissio les ones electromagnètiques i s'utilitza per a comunicacions bidireccionals entre puntrs fixos i mòbils. Ho utiolitzen els policies, els bombers, els vaixells...

La radiodifusió és un sistema de comunicació unidireccional i serveix per distribuir notícies, música, debats...
Una ona electromagnètica, d'una freqüència fixa s'anomena portadora.
La informació que se sobraposa a la portadora s'anomena modulació.
En la modulació d'ampliació, l'ona de so modifica l'amplitud de l'ona portadora, que manté fixa la freqüència
En la modulació de freqüència, l'ona de so modifica lleugerament la freqüència de l'ona portadora, la qual manté fixa l'amplitud.

TELEFONIA

TELEFONIA

La telefonia ha permès la comunicació de veu persona a persona. Ho hem fet de manera bidireccional (de dos sentits) primer en ubicaciuons fixes utilitzxant cables im posteriorment amb ubicacions mòbils sense fils.
Hi ha diversos canals de transmissió per on viatgen les senyals d'arreu del món:
  • Cable de coure
  • Fibra òptica
  • Ones electromagnètiques
  • Satel·lits
La telefonia mòbil és la transmissió bidireccional d'ones electromagnètiquesi per això les antenes ens donen cobertura a la nostra àrea. Aquestes antenes són controlades per una central que les gestiona de manera que estigui tot correcte. Estan situades de manera que arribi la covertura a tota l'àrea.

dimarts, 2 d’abril del 2019

Comunicacions analògiques i digitals


  • Una magnitud analògica pot tenir molts valors que poden variar al llarg del temps. Totes aquestes magnituds són analògiques. La temperatura i la intensitat de llum ambiental o del sol en són un exemple.
  • Un valor digital pot tenir dos estats possibles: nivell alt i baix. La informació no pot tenir infinits valors, aquests valors són discuntinus. Solem utilitzar dos valors: 0 i 1 (BIT). Per l'1 passa la corrent i al 0 no n'hi passa.
  • Un convertidor analògic-digital trabsforma les dades analògiques a un format digital. Al receptor hi ha un convertidor digital-analògic que fa la inversa, converteix la senyal digital en analògica.


Canals de transmissió

La transmissió de la informació es pot transmetre a traves de cables i ones electromagnètiques.

  • El cable de coure és un conductor de l'electricitat, per tant la informació es transmet per ell.  És el canal emprat en les línies telefòniques i dades, ADSL.
  • El cable de la fibra òptica és un conductor de la llum, aquests impulsus viatgen a gran velocitat. Es fa servir en serveis de televisió per cable i en conexions a internet a molta alta velocitat.
  • Les ones electromagnètiques poden viatgar per l'atmosfera terrestre i l'espai sense cable. Es fan servir amb el WI-FI o la ràdio i aquestes ones han fet possible l'ús dels satèl·lits que orbiten al voltant dfe la Terra.


dimarts, 26 de març del 2019

El procés tecnològic de la comunicació


  • Comunicar és transmetre informació entre un emissor i un receptor. 
  • El canal de transmissió és el mitjà físic per on es transmet la informació. Ho són l'aire, els cables conductors, les fibres òptiques, l'espai estratosfèric.
  •  Les noves tecnologies han fet possible que ens podem comunicar a distància (la telegrafia, la telefonia mòbil, la televisió per satèl·lit...). 
  • També han fet possible l'emmagatzematge de la informació (papir, paper, discs de vinil, cintes magnètiques, discs durs...)
  • En la comunicació hi ha diversos elements: 

          -Emissor: qui transmet la informació.
          -Canal de transmissió: per on es transmet la informació.
          -Receptor: qui rep la informació.
          -Codi de comunicació: és el llenguatge que s'utilitza.
          -Interferències: és el soroll o fenòmens que dificulten la transmissió.
          -Codi de comunicació: conjunt de símbols i regles per construir un missatge (el llenguatge de               signes, les llengües, les senyals de trànsit...)



Resultado de imagen de comunicació

Presentació

Hola,
em dic Eloi Florido Fontdevila i estic estudiant a l'escola Sagrats Cors de Torelló a l'ESO ja que tinc 15 anys.
Amb els meus companys estem fent un treball sobre les COMUNICACIONS i cada setmana anirem penjant informaciósobre el tema!