dimarts, 7 de maig del 2019

EL TELÈFON MÒBIL

TELÈFON MÒBIL

El telèfon mòbil és un dispositiu electrònic usat per a comunicacions mòbils de veu i dades.
Funcionen gràcies a les cel·les (xarxes especialitzades i distribuïdes pel territori) ja que gaire bé tots els mòbils hi estan connectats. Actualment els mòbils no només serveixen per la funció de veu que tenen, sinó que es fan servir per enviar missatges de text, correus electrònics, comprar per internet, jugar a jocs, usar el bluetooth, gravar vidios o fer fotos...
Hi ha 2 xarxes de telefonia mòbil.
La xarxa de telefonia mòbil analògica, com el seu nom ens diu,la comunicació es fa mitjançant senyals de veu analògiques. A Espanya la xarxa de telefonia mòbil analògica va ser desconnectada a partir del 31 dedesembe del 2003
La xarxa de telefonia mòbil digital, on la comunicació és realitzada per senyals digitals, permet optimitzar tant l'aprofitament de les bandes de radiofreqüència com la qualitat de transmissió. El 2004 va arribar als 1000 milions d'usuaris arreu del món.

LA TELEVISIÓ

TELEVISIÓ

La televisió és un dels mitjans de comunicació més importants que hi ha. Es va començar transmetin-se amb transmissió analògica i amb blanc i negre i ara es transmet amb transmissió digital i ja és amb color.
La imatge es captada per unes càmeres proveïdes de sensors d'imatge que transformen la intensitat de la llum i el color en impulsos elèctrics digitals. El so es es capta juntament amb la imatge.
La ona portadora serà modificada que de la ona de la radio ja que tindrà una tècnica digital, la qualli dóna el nom de televisió digital terrestre. Això permet tenir més canals de transmissió.
Els senyals captats per l'antena arriben al receptor de televisió, i quan s'està sintonitzant es selecciona la portadora del canal de televisió que es vol veure. Aquest senyal passa al procés de descodificació que és quan separen la imatge, el so...