dimarts, 26 de març del 2019

El procés tecnològic de la comunicació


  • Comunicar és transmetre informació entre un emissor i un receptor. 
  • El canal de transmissió és el mitjà físic per on es transmet la informació. Ho són l'aire, els cables conductors, les fibres òptiques, l'espai estratosfèric.
  •  Les noves tecnologies han fet possible que ens podem comunicar a distància (la telegrafia, la telefonia mòbil, la televisió per satèl·lit...). 
  • També han fet possible l'emmagatzematge de la informació (papir, paper, discs de vinil, cintes magnètiques, discs durs...)
  • En la comunicació hi ha diversos elements: 

          -Emissor: qui transmet la informació.
          -Canal de transmissió: per on es transmet la informació.
          -Receptor: qui rep la informació.
          -Codi de comunicació: és el llenguatge que s'utilitza.
          -Interferències: és el soroll o fenòmens que dificulten la transmissió.
          -Codi de comunicació: conjunt de símbols i regles per construir un missatge (el llenguatge de               signes, les llengües, les senyals de trànsit...)



Resultado de imagen de comunicació

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada