- Comunicar és transmetre informació entre un emissor i un receptor.
- El canal de transmissió és el mitjà físic per on es transmet la informació. Ho són l'aire, els cables conductors, les fibres òptiques, l'espai estratosfèric.
- Les noves tecnologies han fet possible que ens podem comunicar a distància (la telegrafia, la telefonia mòbil, la televisió per satèl·lit...).
- També han fet possible l'emmagatzematge de la informació (papir, paper, discs de vinil, cintes magnètiques, discs durs...)
- En la comunicació hi ha diversos elements:
-Emissor: qui transmet la informació.
-Canal de transmissió: per on es transmet la informació.
-Receptor: qui rep la informació.
-Codi de comunicació: és el llenguatge que s'utilitza.
-Interferències: és el soroll o fenòmens que dificulten la transmissió.
-Codi de comunicació: conjunt de símbols i regles per construir un missatge (el llenguatge de signes, les llengües, les senyals de trànsit...)
